close

2012.09.01 19:08:36

 

Just give me a reason to keep my heart beating
Don't worry it's safe right here in my arms
As the world falls apart around us
All we can do is hold on hold on...

Take my hand and bring me back

I risk everything if it's for you
I whisper into the night
Telling me it's not my time and don't give up
I've never stood before this time
でも譲れないもの 握ったこの手は離さない

So stand up stand up (Just gonna keep it when I)
Wake up wake up (Just tell me how I can) 
Never give up 狂おしいほど切ないよ 

Just tell me why baby they might call me crazy 
Or saying night cries until there is no more 
愁いを含んだ選考眼光は感覚的衝動くらいね 
I can see the end so where do I begin 

Say another word I can't hear you
Silence between us 
何もないように映ってるだけ
I take it's chance that I make you mine 
ただ隠せないもの飾ったように見せかけて

So stand up stand up (Just gonna keep it when I) 
Wake up wake up (Just tell me how I can) 
Never give up 悲しみも切なさも 

Just give me a reason to keep my heart beating 
Don't worry it's safe right here in my arms 
砕けて泣いて咲いて散ったこの思いは 
So blinded I can't see the end 
Look how far we made it 
The pain I can't escape it 

このままじゃまだ終わらせることはできないでしょ
何度くたばりそうでも朽ち果てようとも終わりはないさ
So where do I begin

握り締めた失わぬようにと手を広げれば零れ落ちそうで
失うものなどなかった君の惰性を捨てて君を

Just tell me why baby they might call me crazy
Or saying night cries until there is no more
愁いを含んだ選考眼光は感覚的衝動くらいね
I can see the end
Look how far we made it 
The pain I can't escape it

このままじゃまだ終わらせることはできないでしょ
何度くたばりそうでも朽ち果てようとも終わりはないさ
It finally begin

 

中文翻譯歌詞

給我個理由
讓我能夠維持心跳
別擔心 待在我懷裡是安全的
當世界在我們週遭撕裂
我們能做的也只有堅持住

握著我的手 然後帶我回去吧

只要是為你 我都願意冒險
我在夜裡彽語
告訴我別放棄 那還不是我的死期
在這之前我從未抵抗
但是這次無法割讓的東西
緊握住決不放手
所以起來吧 起來
繼續向前就是了
醒醒吧 醒醒
告訴我能做些什麼
決不放棄 那瞬間瘋狂的艷麗
只要告訴我 為什麼
他們可能會說我瘋了
我會奮力一搏直到最後
瞬間散發蘊含著哀愁的眼神是感覺的衝動
瞎了 我看不到盡頭
那我該從何起頭?

什麼都別說 我還是能聽到
我們之間的沉默
看似什麼都沒有只是在映照著而已
我會藉此機會將它成為我的東西
那些無法隱藏的東西就偽裝成裝飾品的樣子
所以起來吧 起來
只管繼續前進
醒醒 醒醒吧
告訴我我怎麼能
決不放棄
悲痛無法釋懷的艷麗
給我個理由
讓我能夠維持心跳
別擔心 待在我懷裡是安全的
破碎了哭了綻放了散落了這個思緒
矇蔽了 我看不到結局
看看我們走了多遠
我無法從那苦痛中逃離
現在這個樣子根本不能讓事情終結對嗎?
不管多少次的精疲力竭不管就快死了
是不會結束的
所以 我該從何開始

握緊了 不想失去
但張開雙手的話又散落的快掉了
你快丟掉那個習慣沒有失去的日子
就告訴我 為什麼吧
他們可能會說我瘋了
我會竭盡全力直到最後
瞬間散發蘊含著哀愁的眼神是感覺的衝動
看不見 我看不到盡頭
看看我們走了多遠
我無法從那痛苦中脫離
現在這個樣子根本不能讓事情終結對嗎?
不管多少次的精疲力竭不管就快死了
是不會結束的
最後還是開始了

 

 

這首是"神剣闖江湖"真人電影版的主題去~!!!

其實歌詞的意思給我感覺很像在形容剣心~!!

所以對於電影的主題應該很符合~!!!

 

第一次聽到後我就深深愛上了~!!

哈哈~!!!

不知道台灣什麼時候才會上映電影~!!

好想去看阿~!!

 

 

 

2013.06.07 新增

ONE OK ROCK - The Beginning Acoustic (Studio Jam Session)

 

昨天發現這個新的版本!!

好像是為了專輯"人生x僕="特別錄製的~!!!!

是不一樣的風味阿~!!!

 

感覺節奏變漫了!

給人的衝動就不一樣了~

像是時間緩慢的流行,

而感受在其中蜿蜒~!!!

arrow
arrow
    全站熱搜

    燚 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()